روز ۱۴اردیبهشت، ارتش جمهوری اسلامی در بیانیهای اعلام کرد که پس از رصد و شناسایی ناوشکنهای ایالات متحده در تنگه هرمز، با شلیک تیر و هشدار رادیویی به آنها واکنش نشان داده و در صورت بیتوجهی آنها به هشدارها، موشکهای کروز، راکت و پهپادهای رزمی را به اطراف این شناورها شلیک کرده است.
