مارکو روبیو، وزیر امور خارجه ایالات متحده، در یک سخنرانی اعلام کرد که رژیم جمهوری اسلامی ایران با تهدید تنگه هرمز، حدود ۲۰ درصد از تأمین انرژی جهان را گروگان میگیرد و این عمل به یک "سلاح هستهای اقتصادی" تبدیل شده است که تهدید مستقیمی برای امنیت جهانی محسوب میشود.
