وزیر خارجه ایران، عباس عراقچی، و یک مقام ارشد نظامی اعلام کردند که عبور و مرور در تنگه هرمز تنها برای کشتیهای غیرنظامی و به صورت زیرنظر سپاه پاسداران انجام میشود. در ادامه، یک مقام ارشد ایرانی به ریترز گفت که عبور کشتیهای غیرنظامی، از جمله آمریکاییها، آزاد است و این امر بخشی از توافق آزادسازی داراییهای مسدود شده ایران است.
