عباس عراقچی، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران، در تماس با سفیران خود در ترکیه، قطر و عربستان سعودی گفت که تهران با وجود سوءظن با واشینگتن وارد دور جدید مذاکرات با میانجیگری پاکستان شده است. عراقچی همچنین اقدامات نظامی آمریکا و اسرائیل را عامل ناامنی در خلیج فارس و تنگه هرمز خواند و از آمادگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی برای دفاع قاطع ابراز دلیل کرد.
