نهاد مدیریت آبراه خلیج فارس، سازمان تازهتاسیس جمهوری اسلامی برای تنگه هرمز، در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که تردد از مسیرهای غیرمجاز در خلیج فارس و تنگه هرمز مشمول تضمین عبور ایمن نخواهد بود و مسئولیت تبعات آن را به مالکان و فرماندهان شناور ویژن خواهد داد.
