ناftyبردکن «ویالسیسی آگیوس فانوریوس» با نشانی مالت، اولین کشتی حامل نفتی است که پس از بلوکاد آمریکا از طریق دره هرمز و بین جزایر قشم و لارک مسیر خود را به سمت غرب ادامه داد و ۲ میلیون بارل نفت حمل میکند.

ناftyبردکن «ویالسیسی آگیوس فانوریوس» با نشانی مالت، اولین کشتی حامل نفتی است که پس از بلوکاد آمریکا از طریق دره هرمز و بین جزایر قشم و لارک مسیر خود را به سمت غرب ادامه داد و ۲ میلیون بارل نفت حمل میکند.

مسعود پزشکیان، رئیس شورای عالی امنیت ملی ایران، گفت که به عنوان یک مسلمان نمیپذیرد کشور ایران از کشورهای نامuslim باشد و ادامه راه نظام خامنهای را تأیید کرد. او افزود که دولت بستر را فراهم خواهد کرد تا هر چه کسی مشکلات کشور را حل کند.
چهارشنبه، کریس رایت، وزیر انرژی ایالات متحده، در مجمع جهانی انرژی رویترز در نیویورک اعلام کرد که حدود ۲۰ میلیون بشکه نفت خام در ۲۴ ساعت گذشته از تنگه هرمز عبور کرده است و نفتکشها همچنان در حال عبور از این آبراه کلیدی هستند.
نوید محبی، تحلیلگر سیاسی، گفت که تناقضهای قابل توجهی درباره سه موضوع بازرسیهای آژانس، استفاده از منابع مالی آزادشده و کنترل تنگه هرمز همچنان بین مواضع تهران و واشینگتن وجود دارد. او افزود که در حال حاضر مذاکرات برای هر دو طرف اهمیت زیادی دارند و آنها تلاش میکنند تصویر مطلوب خود را در برابر افکار عمومی داخل کشور حفظ کنند.
وزیر امور خارجه آمریکا، جناب مارکو روبیو، تأکید کرد که تنگههایی مانند هرمز مسیرهای بینالمللی هستند و هیچ کشوری از دریافت عوارض برای عبور کشتیها از این تنگهها حمایت نمیکند. او گفت که پрезидент ترامپ این موضوع را به صراحت اعلام کرده است و تأکید دارد که آزادی کشتیرانی باید بدون محدودیت حفظ شود.